čtvrtek 18. srpna 2011

Blue Mountain State (Seasons 1 & 2)

Season I

Na tuhle ,,american pie style'' komedii z prostředí college fotbalu jsem narazil vlastně úplnou náhodou. Původně jsem se k ní totiž dostal při projíždění hesla Smallville na wikipedii, kdy jsem se díval, co dalšího (nepochybně skvělého) ti herci stihli natočit, no a narazil jsem na starého známého: Sam Jones III, který ztvárnil Clarkova nejlepšího kamaráda v prvních třech sériích Smallville. Každopádně jsem sjížděl jeho filmografii a narazil jsem na nový seriál se zvláštním názvem Blue Mountain State a rozhodl jsem se ho vyzkoušet.

Jedná se o seriál resp. sitcom mapující osudy několika hráčů vysokoškolského fotbalu (přirozeně, že se jedná o tu americkou verzi, žádný lame soccer); ti hrají za tým Goats právě na univerzitě Blue Mountain State. Příběh jako takový zde v podstatě neexistuje a každý díl se točí okolo nějaké jiné linky/problému, který musí protagonisté vyřešit, díly tak na sebe vůbec nenavazují a až na pár lehkých odkazů je vlastně nemusíte ani sledovat v chronologickém pořadí. O nějakém vývoji postav také nemůže být řeč a jediné co zbývá je tak zábava. Hrubozrnná, jednoduchá, povrchní, vulgární a přesto schopná vyvolat na tváři úsměv. Musím uznat, že po všech těch rádoby inteligentních knihách/filmech/whatever, které občas čtu/sleduji je tento seriál vítanou změnou a ideálním protředkem pro duševní relaxaci. Pro všechny příznivce American Pie a podobných filmů je tento seriál jako dělaný a zejména postava kapitána týmu Thada je přímo zosobněním této formy humoru. Díly jako jsou např. Pocket Pussy, Promise Ring, The Drug Olympics nebo Marathon Monday jsou vlastně dokonalými klenoty v rámci svého žánru a dokáží pobavit i po několika shlédnutích. Pokud je člověk schopen oprostit se od svého intelektuálského povýšenectví, pak si první sérii BMS může neskutečným způsobem užít. Myslím, že synopse na wikipedii popisuje tuhle směs na hranu dovedených postav a jednoduchého humoru dokonale:
The series Blue Mountain State is about a fictional college and its fictional football team "The Goats". It covers topics of college life, including football, sex, drinking binges, drugs, wild partying, and hazing.

Season II

Druhá série je bohužel značně horší. Pokud bych měl použít nějakou vhodnou metaforu, tak první série představuje tu skvělou zdánlivě nikdy nekončící párty a série druhá je probuzení ráno vedle holky, která vůbec není tak pěkná jako před pár hodinama s ukrutným sušákem, hlavou na prach a poblitým tričkem. Docela ucházející postava Craiga ztvárněná naším hrdinou ze Smallville bohužel musela být vyškrtnuta, protože Sam Jones III momentálně sedí ve vězení a byla nahrazena mnohem slabším Radonem, kterého hraje úplně neznámý Page Kennedy. Ten zdaleka není tak vtipný a o nějakém hereckém výkonu již také nelze hovořit. Zcela se vytratila chemie fungující mezi trojicí Thad-Alex-random black guy, protože Radon na to zkrátka nemá. Zároveň došly scénaristům nápady a žádného jasně hitového dílu se prostě nedočkáme a paradoxně tak nejlepším dílem druhé série zůstává úvodní Controversy. Tam, kde se měla druhá série rozjet a naplno zapojit nové postavy do okolního dění bohužel zůstává pouze hluchá vata a nicneříkající vtipy s nyní již velmi přehrávajícími herci. Druhá série se tak stala obrovským zklamáním a dojel jsem ji víceméně ze setrvačnosti a v marné naději, že objevím nějaký záblesk skvělé první série; procentuálně asi 90% pro první sérii a 30% pro sérii druhou.

Nicméně divácky si BMS nepohoršila a vysloužila si tak třetí sérii, která odstartuje koncem září tohoto roku a já u toho nebudu chybět. Klesnout níž už moc nejde, takže doufám a věřím ve vzestupnou kvalitu třetí série, která se snad opět trochu přiblíží vynikající první sérii a vlije tomuto seriálu novou krev do žil.

Go Long! Go Deep! Go State!

3 komentáře:

Gladness řekl(a)...

Chm, ten popis začal slibně a nakonec z toho nic nebude, no. XD
Já obecně totiž sitcomy nemusím a tenhle zrovna nezní jako nějaké terno. XD
Ale ten fotbal mě fakt zaujal, poslední dobou jsem dost ujížděla na sportovních anime, takže bych si klidně dala i něco hraného, pokud by teda bylo co... XD


Jo, jinak, přišly mi na mail nějaké tvé komentáře (za ně děkuju :-) ), ale na blogu se mi prostě nezobrazují. Tak to asi blbne, nebo já nevím... Píšu ti to, aby sis nemyslel, že tě cíleně mažu. XD

Anonymní řekl(a)...

třetí série nezklamala, právě naopak...podle mě dokonce převyšuje tu první:)

J.A.K.U.B. řekl(a)...

No já jsem skončil u pátého dílu, takže nevím, možná se k tomu ještě dokopu abych to měl komplet, když čtvrtá série už nebude...