pondělí 31. března 2008

Smallville (A Small Confession)


Jeden z nejsložitějších vztahů mám osobně se seriálem Smallville. Poprvé jsem měl to ''štěstí'' nastoupit do téhle výpravy do pekel někdy na gymplu (tk prima-sekunda), když ho dávali na Nově. Příšerný dabing mi tehdy ani nějak nevadil, akorát trošku problém byl v tom, že jsem to začal sledovat od půlky třetí řady takže sem trošku nechápal souvislosti, to jsem ještě ale nevěděl...

...každopádně viděl jsem pár dílů a no jako žádné veledílo, holky pěkné, příběh prakticky žádný, na léto pohoda. Finále jsem nestihl. O něco později (to už jsem uměl anglicky) jsem to začal ze zvědavosti stahovat, říkám si: něco takového přece nemůže mít víc jak čtyři řady ne? HAHAHA... když jsem s klidným úsměvem sledoval první díly původní řady a smál se čím dál tím absurdnějším ''Freak of the Week'' a Clarkovým stupidním pokusům sblížit se s nějakou holčinou (první tři řady Lana, mezitím porůznu Chloe, Lois a půlka komparsu...a potom překvapivě opět Lana) v Americe geekové slintali nad nadupaným finále šesté řady a čekali na sedmou, která byla už z půlky natočená...ehm.

Postupně jsem se tedy dostal přes první řadu, čtvrtou, pátou, šestou, třetí a teď jsem v sedmé (druhou jsem nikdy neviděl, ne že bych zase o tolik přišel). Problém tohoto dílka je spád vyprávění. S tím, jaký má svět muže z oceli obrovskou mytologii s miliony a miliony možnými záporáky a klaďasy a vymazlenými scénaristickými finesami to snad nešlo ani víc podělat. Jasně ve smlouvě je jasně napsáno: tohle je příběh Supermanova dětství, což znamená žádný kostým, žádné létání (skoro), žádnou akci, žádný příběh...prostě nic. Fakt mě nebaví sledovat namakaného borce schopného zachránit svět tahat po poli nějaké debilní stohy a čekat na svého adoptivního fotra co mu udělí cca. každých pět vteřin nějaké životní moudro....ty vole prostě ne.
Kde se stala chyba? Na mnoha místech chce se mi říct...

Největší problémy:

1. Kristin Kreuk (Lana) je sice pěkná, ale to je tak všechno. Hrát rozhodně neumí.

2. Půlka valné většiny dílů je absolutně o ničem.

3. Díly jsou režírovány hroznou spoustou různých lidí a věřte mi - díly, na kterých si vyhráli přímo seriáloví herci (Rosenbaum, Welling) vidět nechcete.

4. Mytologie v seriálu užitá je minimálně pofiderní; Green Arrow je fajn, Lex Luthor sedm serií tápající v tmách už moc ne.

5. Nemocniční scény; kupříkladu taková Lana skončila většinu dílů prvních tří řad pobytem v nemocnici.

6. ''Freak of the Week'' díly; průběh: trapná scéna na začátku + zrod psychopata + první bitka + druhá bitka + nemocniční scéna + dojemná hudba, popřípadě nějaká rádoby filozofická krávovina od Jonathana Kenta.

7. Hlavní příběh se pohybuje kupředu rychlostí želvy s dřevěnou nohou; například Lois se objeví poprvé až ve čtvrté řadě.

8. Pevnost osamění (Fortress of Solitude) je neskutečně papundeklová a smrdí.

9. Faktická nesmrtelnost postav; kdybych měl spočítat kolikrát byl postřelen/na pokraji smrti/vážně zraněn jenom takový Lex Luthor došel bych pravděpodobně k trojcifernému číslu.

10. CLANA vztah a postava Lany vůbec; je zbytečná a jediné k čemu existuje je zpomalení děje.

To vše by se mělo konečně změnit s epizodou 7x16 ''Descent'', kdy se mají z Lexe a Clarka konečně stát úhlavní nepřátelé a navíc má zemřít jedna z hlavních postav. (Což bude teprve druhá...)

Mno, uvidíme; i když sedmá řada pravda patří k jedněm z těch lepších.
Doufám, že to už konečně vyjde.

Žádné komentáře: