čtvrtek 6. října 2011

Gotta love them books


Po delší době jsem si zašel na pořádnou prohlídku do Luxoru na Václavském náměstí a vrátil jsem se domů s tradičně plnou taškou knih a o dva tisíce chudší. Jak vám v Luxoru budou rádi česky i špatnou angličtinou opakovat, mělo by se jednat o ,největší knihkupectví ve střední Evropě'', což za předpokladu, že do střední Evropy řadíme i Německo (které tam přirozeně neoddiskutovatelně patří) není pravda; v Berlíně jsem byl v knihkupectví několikrát větším. Luxor není nejlepším knihkupectvím v Praze v rámci všech kategorií, odborné knihy nakupuji raději v Academii, zatímco anglické v některém ze specializovaných knihkupectví (Big Ben, Shakespearre and Sons), ale v té základní kategorii krásné literatury má opravdu velký výběr, a proto tam také rád chodím. Vlastně ne vždy odejdu s nějakou knihou a čas strávený listováním tucty knih mi přijde jako čas dobře strávený, tohle mapování terénu a vyhlížení slibných novinek je něco, co vám nákup po internetu nikdy nedokáže uspokojivým způsobem nahradit... Proč se tady vlastně rozepisuji o svém bloumání po knihkupectvích? Odpověď je jednoduchá: chci se podělit alespoň o část svého nadšení ze včerejšího nákupu. Projel sem, jak mám ve zvyku, svoje tři nejoblíbenější sekce, beletrie anglická a česká a odbornou literaturu historickou s tím, že jsem se mrknul i na anglickou sci-fi, jestli se tam nedá něco zajímavého ulovit. Nakonec jsem odcházel s touhle nadílkou:

Isaac Asimov - The Rest of the Robots
Václav Havel - Prosím stručně
Josef Váchal - Krvavý román
Henry Kissinger - On China
Ken Kesey - One Flew Over the Cuckoo's Nest
Carl Gustav Jung - Essays on Contemporary Events

U Asimova tak nějak pokračuji v poznávání jeho povídkového díla (už mám za sebou jednu sbírku) a očekávám jeho vysoký standard; Havlova knížka je vlastně dlouhý rozhovor s Karlem Hvížďalou, doplněný o některé poznámky a dokumenty a vzal jsem ji spíše do počtu a taky proto, že stála jen sto korun. Na Váchala se těším rozhodně nejvíc, kdysi na střední škole jsem byl na výletě v jeho muzeu Portmoneu v Litomyšli a od té doby jsem si říkal, že bych si to jeho stěžejní dílo přeci jen rád přečetl, takže když mi včera padnul zrak na tuhle novou edici, neváhal jsem příliš dlouho. Kissingerova bichle mne zaujala už svojí krásnou obálkou, jeho Dějiny diplomacie bych si chtěl rovněž v budoucnu přečíst, tak začnu alespoň méně objemným svazkem o Číně a budu si přitom dál prohlubovat znalosti o regionu Východní Asie. Keseyho knížka u nás mnohem známější pod názvem Vyhoďmě ho z kola ven taky nevypadá nejhůř a sbírka Jungových esejů mne oslovila už tím, že vyšla v prestižní edici Routledge Classics, kterou se také pomalu prokousávám. Dnes snad začnu číst Krvavý román a dál se uvidí :D.

4 komentáře:

Warkis řekl(a)...

Co to je za sbírku povídek od Isaaca Asimova, kterou jsi přečetl? Momentálně mám za sebou nadaci a docela bych se na nějaké ty povídky rád koukl.

J.A.K.U.B. řekl(a)...

Jmenuje se to Complete Stories Volume I a existuje i dvojka, samozřejmě tyhle dve knížky zdaleka neobsahují všechny Asimovy povídky je to spis takovy vyber toho, co editoři povazuji za jeho nejlepší krátkou prozu. Česky to v téhle podobě nevyšlo, nicméně rada těch povídek je rozhazena po dalších sbírkách, které se daji sehnat i v češtině. Jinak od Asimova je nejlepší asi jeho Foundation trilogie a na ni navazující romány a povídky, na anglicke Wikipedii je i podrobný popis v jakem poradi je nejlepší je číst a sám se na ni chystám. Zatím teda čtu jeho povídky hlavně s tematikou robotu a musím uznat, ze i přes nekteré anachronismy je to stále velmi čitelné a mnohdy jsou ty pointy nečekané a velmi originální. Jo a sorry za podivný spelling, pisu to na mobilu a t9 mi to neustale opravuje a meni...

J.A.K.U.B. řekl(a)...

P.S. To, ze mas nadaci uz za sebou jsem nějak přehlédl sorry.

warkis řekl(a)...

Nadaci sice mám, ale jen jeden díl. Asi nakonec dočtu nejdřív všechny ostatní, než se budu vrhat na jeho jinou tvorbu.

Teď mě stejně strhnul Bukowski a Kerouac, tak si na Asimova chvíli počkám.

Každopádně díky za radu.