neděle 27. července 2008

Ratatat - Shiller 7'


Málokdy mě něco z hudby dostane úplně do kolen, ale tomuhle singlu se to vážně podařilo. Zvlášť v poslední době, kdy se mi kytarovky začínají -a proč to neříct upřímně- hnusit, v době, kdy dance-punk, new rave a všechny tyhle short-lived termíny ztrácejí na efektivnosti a kapely se snaží kombinovat všechno možné jen proto, aby byly alespoň trochu zajímavé...nebo se vrací a snaží se napodobit staré klasiky...do hajzlu Beatles jsou prostě Beatles a tím, že se budete snažit napodobit jejich zvuk, znít retro, psát vyzrálejší a hloubavější texty se určitě mladé generaci pod kůži nedostanete, slyšíte mě Fratellis? A třeba noví Kooks? Bože ti se snad ani vůbec nesnažili udělat něco o kousek trošku lepšího než jejich debut, po všech těch kecích, jak to bude přelomové rockové album se slehla zem a kde nic, tu nic...a některé kapely jsou sice výborné, ale pak na ně nádavají ti samí lidé, co mají v kolonce ''můj neojoblíbenější žánr'' něco jako dance-punk nebo podobného, taková prohlášení typu: Enter Shikari = screamo + disco si nechte poté prosím od cesty...
A po malé odbočce se vracíme k elektronickému duu z NYC Ratatat a jejich singlu Shiller. Abych nekecal: o téhle skupině jsem vážne neslyšel, ale rád zkouším nové věci, a tak jsem si jejich singl sehnal a byl jsem příjemně překvapen. A side ''Shiller'' je místy znepokující, místy melancholická, chvilku depresivní, ale hlavně výborná elektro instrumentálka mající něco málo přes čtyři minuty (4:08). B side pod názvem ''Mahalo'' má přesně dvě minuty a je naopak mnohem více pozitivně naladěná, při jejím poslechu si vybavuju ''staré dobré časy'' kdekoliv na světě, ať už to znamená cokoliv, je také retro laděná a dokážu si ji představit v nějaké melancholické art pasáži low budget filmu. Velice příjemná skladba a opět instrumentální. 
Tenhle singl pochází z jejich zatím posledního alba LP3, které mi zrovna přistává pomalu na ploše:::::XD Po nějakém čásku očekávejte i recenzi tohohle jejich počinu.

Žádné komentáře: