středa 14. července 2010

Solomon Kane


Na Solomona jsem chtěl původně zajít do kina, protože se mi zdá, že fantasy bez mluvících bobrů, teenage polobohů a podobně tady už dlouho nebylo. Po Pánovi Prstenů jsem čekal přímo záplavu fantasy trháků pro dospělejší publikum, leč neúspěchy kupříkladu Eragona nebo Zlatého kompasu zasadily žánru tvrdou ránu, proto jsem se na Solomona tak těšil.

Už od prvních ukázek byly jasné dvě věci: tvůrci očividně potřebovali větší rozpočet a stejně to vypadá cool. O co tedy vlastně jde? Solomon Kane je postava vytvořená Robertem Howardem (tvůrce Conana a dalších pulpových hrdinů) osobně jsem četl všechny příběhy a fragmenty, které kdy Howard napsal a musím uznat, že v rámcích žánru jde o značně kvalitní čtení. Ve filmu se tedy setkáváme někdy v 16. století se Solomonem Kanem toho času conquistadorem, který (jak mu vyslanec pekel řekne) propadl za své skutky svou duší ďáblu. Solomon se trochu lekne, uteče a uchýlí se do kláštera na anglickém venkově, kde chce strávit zbytek svého života v modlitbě. Samozřejmě nakonec bude muset náš hrdina vzít opět do ruky meč a křesadlovou pušku a jít nakopat nejenom peklu zadek. Tolik tedy k příběhu. Celý film slouží spíš jako představovačka hlavního hrdiny a jeho verze středověku, kde magie ještě rozhodně nevymřela, kdyby film na sebe vydělal (jakože je to hodně nepravděpodobné), tak by nás čekala dvojka klidně i v té Africe a to by teprve byla jízda!

Prakticky celá stopáž filmu je natočena porůznu v českých lesích a kulturních památkách. Ve filmu hodně prší, všude je bláto a lidi na sebe nejsou ani trochu milí, jo a nemají většinou hollywoodsky bílý úsměv; i ten obligatorní Marek Vašut se zde asi ve třech scénách mihne. Závěrečný asi půlminutový ,,souboj'' s obrovskou CGI příšerou mi přišel trochu nadbytečný, jinak ale celý film plyne svým tempem kupředu a vyloženě hluchá místa jsem v něm nenašel. Bohužel je na celém díle vidět nedostatek financí, a tak třeba ta poslední skupinová bitka je o hodně míň epic, než by mohla s dostatečným rozpočtem být. Celkově jsem rád, že tento film vznikl a podpořím tvůrce koupí DVD a budu dál marně čekat na druhý díl.

P.S. Komiks Ďáblův hrad na motivy stejnojmenného Howardova fragmentu je docela nudný, ale pro fanoušky povinný minimálně z toho důvodu, že uvidí jedno z možných dokončení příběhu.

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.
Anonymní řekl(a)...
Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.