pondělí 17. srpna 2009

G.I. Joe: The Rise of Cobra

Na tenhle nejmíň nápadný letní blockbuster jsem se nakonec těšil úplně nejvíc, sliboval totiž jako jediný kopu akce a k tomu absolutně žádný nápor na mozek. Logiku v druhém velkém celovečerním filmu inspirovaném sérií hraček (první byli samozřejmě Transformers) nehledejte, jednoduše proto, že tam skutečně není. Vybuchuje tu všechno a pokud možno neustále. Příběh určitou auru logiky má v tom slova smyslu, že divák velmi rychle pochopí motivace jednotlivých postav, jejich minulost (ano několik flashbacků se tam mihne) a v neposlední řadě i jejich vzájemné vztahy (to je bratr toho, tuhle sem miloval teď mě chce zabít atd.). Do na první pohled nesourodého týmu Alfa (velký nigga s rotačním kulometem, ultra chytrá geek lukostřelkyně, ,,tajemný'' ninja, no-name technik) mezinárodní organizace G.I. Joe (Global Integrated Joint Operating Entity) se dostávají dva nováčci a jejich výcvik může začít. Samozřejmě to jsou supr machři a de jim to od ruky. Nově doplněnou jednotku čeká první velká výzva v podobě všudypřítomné ultrazlé organizace Mars a jejího despotického šéfa, který se na scénu uvede zničením Eiffelovy věže. O srandu je postaráno. 
Mezi všemi těmi lasery, výbuchy a laserovými výbuchy zůstává nový film Petera Sommerse čistým akčním výplachem v duchu Smrtonosných zbraní či pastí, jenom tu není Bruce Willis a záporáci nejsou Němci a mají laserové pušky. Přesto je ten film hodně vtipný. Pro mě byl tenhle guilty pleasure zážitek ještě okořeněn českým dabingem, který je příšerný a zároveň příšerně srandovní; chtěl bych vidět toho překladatele, protože minimálně třikrát to moc nedávalo smysl.
Je tu všechno i ta stíhačka ovládaná keltštinou se tu najde, těším se na dvojku a doufám, že bude stejně blbá/dobrá jako jednička. A pokud tahle recenze nedává smysl, tak mě to vůbec nevadí, já jsem se za 150 korun slušně pobavil :D

Žádné komentáře: