neděle 5. ledna 2014

One more shot and I'm quitting forever / X my heart X my fingers

Mikkeller - Texas Ranger
Chilli stouty mě vážně začínají zajímat, tenhle kousek od neúnavných dánských banditů je zatím nejlepším příkladem tohoto stylu, se kterým jsem se setkal. V porovnání s Liquid Confidence od To Øl je zde pálivá hořkost skutečně přítomná a dotváří tak chuťový profil unikátním způsobem. Barva je samozřejmě neprůhledná čerň s velmi kvalitní pěnou, která se dobře drží. Ve vůni přítomnost chipotle papriček necítím vůbec, v chuti zpočátku také ne, ale po polknutí se projeví hřejivý a lehce štiplavý závěr. Výjimečná záležitost, někdy bych rád ochutnal její další varianty (různé barrel aged verze). 9/10

To Øl - Jule Maelk
První zklamání bývá nejhorší... Imperial milk stout (ABV 15%) mi vyloženě nesedl; ve vůni ještě kávové náznaky, barva přirozeně the darkest darkness, ale v chuti pouze a jen cukr. Neskutečná, vtíravá až nepříjemná a vše přebíjející sladkost. Chvilku po polknutí se posléze přihlásí další hrubší karamelové a kávové tóny, jenže to už je příliš pozdě. Výsledný dojem je prostě kostka cukru a to se mi pít úplně nechce, takže nevermore. 4/10

To Øl - Goliat
Nádherný čokoládový imperial stout, který se úplně rozplývá na jazyku. Na obalu avizovaná káva se tentokrát nekoná, barva je mléčná čokoláda s pěknou hnědou a hustou pěnou. Ve vůni trošku kávové boby, ale v chuti je to jednoznačně chocolate. Je sice trochu jednodušší (tj. čokoládové tóny zde naprosto dominují), ale to ani tak nevadí. Hlavně, že není zbytečně přeslazený, už jsem měl i mnohem komplexnější stouty, ale tenhle kousek je i tak dostatečně zajímavý. Uvidíme, co s ním udělají bourbon sudy (tuhle verzi mám prozatím v archivu, když se mi podaří sehnat znovu klasickou, udělám porovnávací degustaci a nahodím recenzi). 8/10

Anchor - Big Leaf Maple
Podzimní speciál od Anchoru jsem ochutnal vůbec poprvé a už nyní lituji, že jsem si nepořídil více lahví. Trošku mě zaskočil javorový sirup, který se do tohoto red ale přidává. Ten mám sice rád na palačinkách, ale v pivu jsem se s ním ještě nesetkal. Dlužno dodat, že obavy byly naprosto zbytečné. Barva podzimních javorových listů a citrusová vůně udělaly skvělý první dojem. V chuti je to klasický red ale, trochu si namlouvám, že tam cítím onen proklamovaný sirup, nicméně síla autosugesce zřejmě pracovala na plné obrátky. To nic nemění na tom, že se jedná o svěží záležitost, kterou bych si rád dopřál i v dalších ročních obdobích, Anchor opět nezklamal! 8,5/10

Žádné komentáře: